5 Ekim 2011 Çarşamba

Saçımı Evde Kendi Başıma Boyamaya Kalkınca....!

İbret verici bir öyküyle karşınızdayım!!!!Saç boyatma olaylarına geç yaşımda başlamış biri olarak ne kadar hevesli olduğumu ve bu renkli dünyaya girmenin mutluluğuyla saç mevzularıyla uğraşmaktan büyük keyf aldığımı biliyorsunuzdur...Kendi doğal saçım siyaha yakın çok koyu kahve ve son 1 yıldır çok radikal bir değişiklik yapmadan kahve tonlarında gidip geliyorum..Saç hikayem şöyle; Yıllar evvel ilk saçımı boyatma girişimimde sapsarı hale gelip yanan saçlarımla yapay görünümlü halde bir müddet yaşamak zorunda kaldıktan sonra  uzun bir süreçte  saçlarımı neredeyse erkek saçı gibi kısacık kestirip yıllarca boyatmadan  kurtarma işlemini başarıyla tamamlayıp kendi doğal koyu ve parlak saçlarıma kavuşunca gene kurtlandım maalesef:((( Bu sefer dedimki saçımda radikal değişiklikler yapmadan kahve tonlarında boyatayım:)))))Deyiş o deyiş son 1 yıl belki daha fazlası türlü türlü kahve tonları denedim.Ve bu iş o kadar zevkli geldiki ne dökülen saçlarım nede uçları püsküle dönen matlaşmış saçlarım beni bu işlerden vazgeçirebildi:)))) Kızkardeşim Pembiş'te saçında bana yakın tonları denemekte ve onla saatlerce saç tonları üzerine sohbet edebilme yeteneğimizi gün be gün geliştirmekteyiz:))))))))Neyse konuyu uzatmayayım bu kahve tonlarını ilk denememde çok iyi olmayan bir kuaföre gitmemden dolayı maalesef bir miktar açıcı kullandı ve saç rengim güzel olmasına karşın çok fena sağlıklarından oldular:(((( Daha sonra Kerastase bakımları falan yaptım biraz daha kendine geldiler derken sürekli boyatmaya başladım, iyi kuaför arayışlarımda sürekli devam ediyordu...En son epey tuzlu bir kuaförümde tam istediğim ton olmasada yakın tonu her gittiğimde elde ediyordum ve Loreal İnoa marka boya kullandığı için inanın boya sonrası bile saçlarım yumuşak oluyordu...Bu boyada amonyak yok ve diğerlerine oranla daha az zarar veriyor. Normal boyalar amonyak ile saç telini açıp boyayı o şekilde işliyor, İnoa boyada ise yağ iletim sistemi ile boya ittirile ittirile saça işlemiş oluyor...Bu bilgileri o kuaförüm verdi artık onun yalancısıyım:)))






















Günlerden bir gün kendime bir mağazadan takı alıyordumki bir satıcı kıza rastladım, çok tatlıydı ve bayağı yardımcı oldu...Saçları beline kadardı ve maşayla "Bihter" dalgası yaptırmıştı..Bir baktım saçları tam istediğim ton..Yukarda solda Keira'nın saçı benim hayalimdeki ton ve kızın saçı aynen bu renkti, belki azcık daha karamelimsi hali, yani daha canlı gözüküyordu....Kızın saçlarından gözlerimi alamıyordum konuşurken:)))))En sonunda dayanamadım sordum, "hayalimdeki saç tonu nerede boyattırdın kuaför ismi verebilir misin?" diye kızda "inanırmısınız bu tonu kuaför kuaför dolaştım elde edemedim kendim boyayarak elde ettim sizde alın boyayın Koleston ay ışığı kahvesi" demezmi....Ben birden dünyayı kurtaracak iksirin formulünü bulmuş gibi hemen not aldım boyayı, ve gittim saçım uzun diye 2 kutu yukarda resimdeki boyadan aldım..
Kolayı gitti kaldı işin en zor kısmı....! İYİDE BU SAÇ NASIL BOYANACAK???? :)))) İş yerimden bir sürü kıza sordum derken saçını sürekli boyayan bir arkadaş (benden tek farkı saçları küt kesim kısa yani) "yumurta sürme fırçası al, bir tarakla ayıra ayıra önce ön kısımların diplerini boya,sonra arkadaki saçları öne getire getire onların dibini bıya sonra geri kalan boyayı tüm saça yedir kolay bişi merak etme" dedi...Hemen cesaret edemedim, evde kutulara bakıp bakıp korkuyordum ne yapacağım? nasıl olacak bu iş????:)))) Sonra bir hafta sonu tırlattım kafayı, hemen o gün boyayacağım lamıcimi yok,ne olursa olsun o gün bu tehlikeli iş tamamlanacak!!!!Korkuyla beraber aşırı istekte duyuyordum...!:)))) Kardeşim pembişe acilen bana yumurta fırçası almasını söyledim, sağolsun gitmiş en kalitelisinden kossskooocaaa boyutta  fırça almış!!!!:))))Boya için daha narin, küçük boy fırça almak gerekiyordu ama olsun dedim ya bekleyecek sabrım kalmamıştı...:))))Sonra girdim banyoya önleri ayıra ayıra düzenli bir şekilde boyadım, içimdende diyorum "aaaaa ne varmış bu işte kuaförler basit bir iş yapıyorlarmış "diye..Sonra sıra geldi arkalara, ...derken arkadan önlere tutamları alırken önde daha önce boyadığım tutamlar yüzüme yapışmasın mı????dedim ayvayı yedimmmm!!!!Bir taraftanda panikle sağa sola elimdeki eldivenle çarpıp boyayı heryere bulaştırmaya başadım..Damla damla her yer Ayışığı kahvesine dönmeye başladı:))))Sanki tüm kuaförler yukarda bir yerlerde birlik olup birleşmişşş bana bağırıyorlardı "muhahahaaaa al sana ay ışığı kahvesiiiiii bize boyatma gör gününnnnnüüüü böyleeeee!!!!Başlarım ayışığınada kahvesinede dedim sonra bir anda yüzümden boyanın çıkmayacağı ve yüzümde kına yakılmış gibi o halde iş yerine gitmek zorunda kalacağım düşüncesi aklıma gelince kalpten ölüyordum!!!!Anında havlu kağıtla yüzümü sildim. Bu arada daha ilk şişe bitmemişti:)))Diğer şişeyi önceden hazırlamıştım:))Saçım uzun ya 2 şişeyle boyayacağım...Sonra dedim bu iş olmayacak şampuan gibi boya o zaman...Aldım şişeyi avucuma bolca döküp döküp kafama şaplak şaplak yapıştırdım, herbir yeri şampuan yapıyor gibi sürdüm sürdüm....Nasılda bereketliymiş sür sür bitmiyor melet...! Bende inat illa şişenin dibinde damla kalmayana kadar kastım..Sonra beklerken normalde 30 dk beklemek gerekiyormuş neyseki internetten araştırmıştım ,kadınlar genelde Koleston un çok koyu boyadığını daha az beklemek gerektiğini söylemişler bende 20 dk bekledim...Ona rağmen koyu oldu.....





Dadadadadammmm işte sonuç!!!!!En üstteki resmindende anlayacağınız üzere homojen bir boya yapamamışım, istemeden üst kısımlar açık oldu...Renk desen hayalimdekiyle alakası olmayan kızılımsı birşey çıktı.Üstelik bu fotolar birkaç yıkama sonrası.Başta sadece 20 dk bekletmeme rağmen bayağı koyu oldu, neyseki sonrasında biraz açıldı...Ayrıca bu boyada saçlarım bariz sertleşti, saçlarımı açabilmek için aşırı saç kremi/maskesi kullanmak zorunda kalıyorum...:((((



Birde üstüne üstlük bunlarda yetmemiş gibi aklıma bir şark kurnazlığı geldi:((( Daha önce bir kuaförüm "saçlar köklerinden beslenir uçlarından nefes alır, o yüzden her boyattığında uçlarından azıcık aldırki nefes alsın"demişti bende o günden beri ne zaman saçımı boyatsam azcık ucundan kestiriyordum...Ama Azcık:))) Bu sefer evde boyadığım için kesimi kendim yapamazdım:))))Eeeee bu boyanan saçlar nasıl nefes alacak o zamannnnnn!!!!!Hemen plan yaptım; İş yerimde en son bir arkadaşın haber vermesiyle bir kuaför keşfetmiştik...Öyleki iş yerim şehir dışı ücra bir yerde olduğundan bu kuaföre bir telefonla haber verdiğimizde arabayla gelip bizi kuaföre götürüyorlar sonrası geri iş yerimize bırakıyorlardı...Süper bir uygulamaydı bizler için...Medeniyet olmayan sadece sanayi olan bu bölgede çalışan bayanlara yönelik bu uygulamaya balıklama atlamıştık hatta bir ara her cuma föne gitmeye başlamıştık:))))Konuyu uzattım kısacası aklıma dahiyane bir fikir olarak saçımı evde boyama rezaletinden sonra saçlarım nefes alsın diye:))) hemen 1 gün sonrası mesai günümde bu kuaföre gitme düşüncesi geldi...Arkadaşları ikna ettim ,tel açıp araba istedik neyse gittim utana sıkıla kesim ve fön dedimki kuaför bir iki saçımı kurcalamayla "sen bu saçı çok beceriksiz birine boyattın heralde" dedi...Oysaki ben bu gerçeği  kuaför amcaya ölene dek söylemeyecektim!!!!"Ben boyadım maalesef" dedim. Meğersem saçlarımın arka kısımları hiç boyanmamış hatta ordaki beyazlarım olduğu gibi ortadaymış....Öyle bir vahim tablo anlattıki ,saçlarımın arka taraflarında o kadar çok beyaz olduğunu bile bilmiyordum:(((( Arkadaşlarım o ara devreye girip o kadar abartılacak birşey olmadığını söyledilerde içim biraz ferahladı...Birde kuaför"önleri balyajlamayı nasıl başardın" demez mi? "tamamen kaza eseri kuaför bey amca kazaaaaaaaa!!! diyecektim:)))) Birde kuaföre 2 kutu boya kullandığımı söyleyince " Usta vardır azcık boyayı saça yedire yedire 10 numara boyar birde senin gibi çaylak vardır 1 kg boyayla bile beyazları bırakır"demez mi!!!!Üstüne üstlük saçımı ucundan alacağına ben kahkülde istediğim için göya önle arkayı uyumlu yapma yolunda bayağı bir kesti....:((Katlı saçı severimde bu katlara bir anlam veremedim:((( Ben katların daha aşağıda uçlarda olduğu  az katlı saçları seviyordum, kuşa çevirdi kafamı resmen!!!Onca ay uzatmaya çalıştığım saçımamı yanayım, rengarenk boyanmış beyazların cirit attığı nonhomojen "fake" balyajlı saçlarımamı yanayım, banyodaki boyaları çıkartacağım diye harcadığım efora mı yanayım bilemedim...!
Siz siz olun evde boyayacaksanız 2 kere daha düşünün.!Kuaförlerin boya için aldıkları para tamamen helalmişşşşş!!!!! Ben bunu geçte olsa çok iyi anladım:)))Bir daha evde saç boyamak mı tövbeeeeeeeeeeeeeeeee!

LAME

30 yorum:

  1. nasıl uzun bir yazıydı oyle ama okudum
    pallettenın sac acıcı bilmem neyi varmıs.

    b süre kullan boyle.
    pallette delux iyidir bence .
    kopuk boyada tam bir reklam şişirmesi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saçları kesinlikle berbat.. Çalı süpürgesine benziyor. Reklam kokan hareketler.

      Sil
  2. juahhahaa : D
    Ya oku oku bitmedi, ne hikaye cikmis bir sac boyatmaktan : )

    Canim yaaa, cok kolay sac boyamak, bence tamamen tecrübesizlikten olmus, ben bir kac ayda bir canim sIkIlInca evde yaparim, blogumda post´umda var bu konuda, herzaman loreal casting creme gloss kullanirim hem saclarim yumsacikda olur, ayrica bak söyle yaparim: yüzümün kenarlarina/kulaklarima nivea crem sürerim ve sonra sanki sampuan döküyormusum gibi döküp yediririm ve yukariya topuz seklinde baglarim, cokda güzel ve cabuk olur, iki kutuyada hic gerek yok, benim saclarda uzun bir kutu gerekli, ay kösede otursan geleyim ben yapayim diyecegim valla ; )
    neyse bunla gecmis olsun bosver ozaman, sende kuaförde yaptirirsin bundan sonra en azindan istedigin gibi olur.
    Bukadari uzun bir post´ada bukadari uzun yorum oldu degilmi ; )
    aaa canim ve kelime dogrulamayi kaldirirsan daha kolay olur yorum yapmak, tabii istersen : )

    YanıtlaSil
  3. @Kovakadınıyımben paleti duymuştum ama ben bu deneyimden sonra bir daha evde boya yapabileceğimi düşünmüyorum:))

    YanıtlaSil
  4. @Vivacım sabırla sonuna kadar okuyabildiğin için kutluyorum:))) Bende çok güldüm yazıyı yazarken dedim kimse sonuna kadar okuyamaz heralde:))Konu saç olunca ben coşuyorum böyle:))Sanırım ben biraz beceriksizim evde boyamayı bir daha deneyeceğimi sanmıyorum..Denersem boyaya çağırırım:)) teşekkürler!

    YanıtlaSil
  5. Canım geçmiş olsun o zaman :)
    Ben de kendim boyuyorum bu ara, kuaföre gidip boyatıp eve geri dönmek en az 3 saatime maloluyor, ama hep dip yapmıştım bu sefer komple boyayacağım. Bakalım ben ne yapacağım :)

    YanıtlaSil
  6. Sevdacım sen dip boyayı becerebiliyorsan bu işi halletmişsin demektir!Geri kalan boyayıda saçı şampuanlıyo gibi yapıyorsun...Ama yinede dikkatli ol, benim ayak parmağıma damlayan saç boyası yüzünden tırnağım kınalı gibi oldu geçmiyor:(((

    YanıtlaSil
  7. boyadan kurtulmak için makas yolu gözüküyor sana tekrar

    YanıtlaSil
  8. @scissor saçımı kestirmeyi düşünmüyorum, işin ehli bir kuaföre gideceğim ve homojen saç rengime kavuşacağım!!!!

    YanıtlaSil
  9. inşallah saçlarına zarar vermeden istediğin renge kavuşursun

    YanıtlaSil
  10. bu tip konularda ben de çok dertliyim ahhh! seni anlıyorum,geçmiş olsun :)

    YanıtlaSil
  11. @adsız gmail hesabı alarak isminle yorum yapabilirsin:) Ben evde boyama hatasını 1 kez yaptım, bir dahada tövbeeeeee!:)

    YanıtlaSil
  12. hay allah
    keşke bu postu daha önce okusaydım, ben yıllardır sacımı kendım boyarım
    hatta anne kızkardes vs de dahil bu boya işine
    cevreden bize de yap diyenler dahi oluyor, o kadar iyim bu konuda
    boya rofle balyaj her tür işi yaparım :)
    şimdi bya markası cok onemlı
    ben paletteden hep uzak durdum çünkü bu markanın pigmentleri maalesef sac kütiüünü boşaltıp sacı şeffaflastırıyor bence
    ve solgun garip bir hale getiriyor
    daha önce 1 kez boyadım ve upuzun sacı bu boyamadan sonra kestirmek zorunda kaldım
    bu markayı sürünce sac daha sonra baska marka ile boyasaız dahi boya pigmentini tutamaz hale geliyor
    sacın çine ediyor bence
    o yüzden bedava verseler almam
    benim kullandıgım boya daha evvel koleston idi

    şimdi voila kullanıyorum garnier de güzeldir

    ama şunu unutmayın, katalogdaki rengi tutturmaz zordur
    bher zaman katalogtaki renkten 1,-2 ton koyu olur
    biz türkler koyu renk saclara sahibiz genelde

    bunu engellemek için, yani çok koyu çıkmasını istemiyorsanız her zaman kullanacagınız renk hangısı ıse (karamel ve tüm kahveler kumrallar içindir bu dedigim -kızıl ve diger tonları katiyen kastetmiyorum )
    kullanacagınız boyadan kaba yarım sıın yarım da 8.0 numara sıkın , bu renk orta sarı veya acık kumral diye gecer, misal ben karamel kullanıyorum
    7.8 numara, inanılmaz güzel bir ton
    ama alıp direk onu sürersem istedigimden koyu bir renk cıkar
    8.0 ile karıstırdıgımda, çok güzel kataloga cok yakın enfes bir ton cıkıyor
    dip boyası icin, yarım paket 8.0, yarım paket 7.8, tam tüp oksidan krem
    tüm saca sürücekseniz boyuna göre, 1 kutu 8.0, 1 kutu 7.8, 2 tüp oksidan krem

    daha uzun saclar icin mktar bu sekılde artıcak
    eer sacınızda röfle vs var ise, merak etmeyin kapatmak isterseni 2. boyamaya kadar beklersiniz
    sonakı boyalamar saca sabitlenir

    röflesiz, ve bu renge boyanmıs sac için röfle yapmak isterseniz koleston acıcı ve icine 1 tatlı kasıgı kadar, 9.0 nolu boyadan,(mat ve oyanca bebek sacı gibi soguk basit durmasın diye )ve 1 tatlı kasıgı 9.1 nolu boyadan (yani küllü ton bu röflenizin acık ve kızıl olmadan renk alasını saglar ) öneririm

    röflenizi ise bu boyayı yaptıktan sonra 5-6 gün sonra yaparsınız, diplere akıtırsanız yukardakı karısımdan yapar sadece dipleri boyarsınız akan yerlere
    işlem tamam
    beceremeyip de sacını rezil edenin sorumlulugunu kabul etmiyorum
    anlattıgım uzre yaparsanız %99 başarı kesin
    fakat scınızda kına, metalik boya, siyah boya varsa açılmaz yapmayın



    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende boyama becerisi olsaydı bu tuyolarini zevkle kullanirdim , ama maalesef:( maasallah ne kadar teorik bilgim var öyle !!!! Guzel sağlıklı saclar diliyorum :)

      Sil
  13. kızlar kusura bakmayın klavyem bozuk zaman zaman bazı harfler çıkmıyor ve alelaele yazdıgımdanharf hataları oldu
    anlayısınıza sıgınıyorum

    YanıtlaSil
  14. Ben de saclarimi evde kendim boyuyorum ve hic bir kuafor en iyisi bile istedgm rengi yumasakligi canlili bana saglamis degil taa ki loreal inoa kullanana kadar gercekten cok begendim 5.35 e boyadi sacimi guzel bir renk ama ben ondan once saclarimi 7.00 a boyuyordum aslinda daha cok kizilliklar vardi oncesinde 6.35 vardi cunku sacimda neyse 5.35 e boyayali iki hafta oluyor bi hafta oncede krepeli balyaj yaptirdim guzel de oldu esaskmda fakat yasim 19 sanki beni daha buyuk gosterdi diye dusunuyorum ve dogal bi kahve istiyorum loreal inoa kullanmak istiyorum bana resimli ve numarali onerebileceginz renkler olursa cok sevinirim simdiden tesekkr ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En iyi boya cidden İnoa imiş , uzun süre loreal matrix ile boyatiyordum baktım sac uçlarım keceye dondü şimdi mecbur kazık bir kuaföre gidip İnoa ile boyatiyorum

      Sil
  15. Evet evde boyama yapmak çok dertli iş bende seninle benzeri vakaları atllattım ama yine ders almadım herhalde ki arada yine iki dakika ben boyasam mı fikri hiç aklımdan çıkmıyor. Ama loreal inoa konusuna gelince hakikaten kullnadıktan sonra farkı rahatlıkla görüyorsunuz. tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  16. Daha önceden işlem görmüş saç üstünde kutudaki rengi elde etmemiz zor.Hele dipten kendi saçın geldiyse ve daha açık renge boyuyorsan geçmiş olsun.Geçmişte tecrübe ettim.farklı açılan yerden kurtulmakta çok zor oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cidden öyle zaten kuaförlerde dip boya yaparken boya yanına farklı konsantrasyon peroksit mıdır nedir ondan kullanıyorlar uçlara farklı. Farklı ve açık renk denemek isteyenler hiç benim gibi rezil olmasın direk kuaförün yolunu tutsun!

      Sil
  17. saç boyası özellikle bayanların hayatını kurtaran muhteşem bişey. bu aralar bıoblas color&more kullanıyorum. o içerisindeki küçücük yağı saçlarımdaki dökülmeyi engelledi. inanamadım

    YanıtlaSil
  18. Bioblas'ın dökülme önleyici şampuanını kullanmıştım, iyice dökülmüştü saçlarım, o yüzden o markaya çok ön yargım var, yinede önerin için teşekkür ederim, sevgiler....

    YanıtlaSil
  19. Ben de bu aralar Bioblas color&more boyalarını tercih ediyorum. Oldukça kalileti ve fiyatıda uygun. Aynı zamanda beyaz kapama özelliği süper ve saç dökülmesini önlemede de oldukça etkili ve başarılı

    YanıtlaSil
  20. Merhaba bu arada deyinmeden edemeyeceğim saç dökülmesini önleme konusunda güvenerek kullandığım tek ürün Bioblas. Şampuan ve bakım serisi ürünleri bir harika çok memnunum.

    YanıtlaSil
  21. Merhaba, yazınızı okudum. umarım en sonunda istediğiniz gibi boyama şeklini öğrenir ve istediğiniz renge kavuşursunuz. Ben Bioblas ın boyalarını kullanıyorum. Bir harika. renkleri çok canlı ve birebir tutuyor. Şampuan olarak Bioblas kullanıyordum. Boyalarını çıkarmakla da nekadar isabetli bir karar vermişler.

    YanıtlaSil
  22. Merhaba . Bana yardiminiz gerekiyor. 19 yaşımdayım ve. Geçen sene saç rengim çilek kırmızısıydi. Okuldan kizdiklari için tekrar boyamak zorunda kaldım ve saçlarımı siyaha boyadım. Şimdi rengi çok aktı ve güneşte kizilimsi bir renk beliriyor. Gayet doğal bi renk oluştu. Bi rahatsızlığım yok ama ben tekrar kızıl yapmak istiyorum ve maliyeti bana fazla oluyor ee malum Öğrenciyim. Kendim boyamak istiyorum ama bunun için öncelikle sacmin rengini acmam gerekecek şu kuaförlerde satılan mavi toz acicilardan alcam ama her tarafı açar mi üstüne kizil yapcam . Saçımi rezil etmek istemiyorum lütfen yardımcı olun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aysuncum evde sac açma işlemi hk da ne yazıkki bilgim yok, ama açmanın her türlüsünü tavsiye etmiyorum,kuaförde en kaliteli loreal aciciyla bile sacım yandı ve şimdi hangi bakımı yaparsam yapayım sacım eskisi gibi parlamıyor tuluk tuluk gözüküyor :( sevgiler

      Sil
  23. Merhaba . Yardiminiza ihtiyacım var. Geçen sene saçlarım Kizildi. Ama bazı sebeplerden dolayi saçlarımı siyaha boyamak zorunda kaldım. Zamanla aktı ve gayet doğal bi renk oluştu. Güneşte kizilimsi bi renk oluyo. Neyse ben tekrar saçlarımı kizil yapmak istiyorum ama bana pahalıya patlıyor malumunuz Öğrenciyim. Evde kendim boyamak istiyorum ama sacimin rengini acmam gerekiyormuş bende bunu kuaförlerde satılan mavi toz açıciyla yapmayı düşünüyorum. Lakin saçlarımı her tarafı açılır mi üstüne kizil boya yaparsam tutar mı bana bi yardimci olun lütfen

    YanıtlaSil
  24. kendi saçınızı kendiniz boyayınız kuaförler saçları mahvediyor içeride bir boya hazırlıyor görmüyorsunuz bile bir yapamazsınız iki yapamazsınız sonrasında eliniz alışır annem, teyzem hepsinin kini ben boyuyorum

    YanıtlaSil
  25. KIZLAR BANA DA YARDIM. LUTFEN SACLARIM BAKIRDI VE DIPLERI COK CIKTI .. KOMPLE AYNI RENK OLSUM DIYE .. ACIK KARAMEL CE SAMPANYA SARISINI KARISTIRIP SURDUM DIPLER KAHVE OLDU UCLAR BIRAZ DAHA BAKIRDAN KOYU OLDU .. SIMDI NASIL TAMAMEN AYNI RENK YAPICAM .. AKTI BOYA . DIPLER AYNI KAHVE AMA UCLAR BAKIR

    YanıtlaSil

Çok Kıymetli Yorumlarınız...!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...