4 Kasım 2013 Pazartesi

Country Stili Dekorasyonu Hakkında Herşey!!! Ve Country Stilini Evlerinde Başarıyla Uygulayan Blogger'lar



Evini  yenilecek blog güzelleri yada ev döşeyecek çiçeği burnunda gelin adayları bugünkü yazım sizlere....Ben keşke yeni evliyken bu kadar bilinçli olabilseydim, o sıralar aşktan gözleri kör halde evlendiğimden alelacele ev döşedik:) Renk uyumu, evin bana vereceği enerji vs hiçbirşeyi hesaba katmamıştık, bugüne kadarda ne yalan söyleyeyim dekorasyon namına kendimi hiç geliştirmedim taki kendi evimize taşınana kadar....Zaten eşyalarım eskimişti, fırsat bu fırsat en azından salonu yenileme kararı almışken ben netten araştırmalarıma başladım.....Önceki hedefim bembeyaz İsveç evleriydi fakat bembeyaz eşyaların temizlik açısından zorluk çıkacağını düşünerek vazgeçtim...:)
Sonra diğer dekorasyon tarzlarını araştırırken Country tarzının ruhuma %100 hitap ettiğini anladım...
İlk evli iken minimal tarz modası vardı, ve benim mobilyalarımda o tarzdı, sıkıcı bir tv ünitesi, metal ayaklı koltuk takımı, düz ve net aksesuarlar....Eski evimizi zaten otel gibi yatmadan yatmaya kullandığımız için eşyalarımızı pek iplemedim hatta evin pratik ve kirlenmeyen cinsten oluşuyla çok övündüm bugüne kadar....:) Fakat şimdi ilk kez bu derece heves gelmişken bu işe ilk kez profesyonel yaklaşmak istedim...evde akşamları birkaç saatte geçirsem bana huzur verecek sıcak bir ortam olmasını istedim...Bazı blogger arkadaşlarının country tarz döşedikleri evleri benim ilham kaynağım olduğu için, yazımda bolca bu tarzı başarıyla uygulamış blogger örnekleri vererek anlatacağım.....

Neyse uzatmadan country tarz nedir? nerden gelir bunlardan bahsedeyim....Country kırsal, yani geleneksel tarz dekorasyon demek, ama beni en çok etkileyen yönü yaşanmışlık, yani bir eskiye gidiş, eski dönemi anımsatan objeler, eskitme masif mobilyalar,farklı bir romantizm, romantik sıcacık evler.......Kısacası modernin tam zıttı, daha çok kır evi olarak biliniyor fakat kökeni İngiltere'ye dayanıyor....Amerikan country, İngiliz country ve Fransız country en çok bilinenler....Amerikan olanında büyük büyük kaba mobilyalar olduğundan kesinlikle bize uygun değil.....İngiliz tarzı ise bol oymalı, zarif ve genelse ceviz ağırlıklı mobilyaları içeriyor....Benim favorim Fransız country ise Güney Fransa ya provincial dendiği için Provence diyede geçiyor, bombeli, işlemeli krem beyaz eskitme mobilyalar içeriyor....Bence en romantiği kesinlikle Fransız country....Bazı örnekler bana izlediğim Avrupa ortaçağ dönemine ait filmleri anımsattı....Hani kadınlar kabarık etekler giyer, adamların saçları bigudi benzeri olur ya:) Bazı bulduğum örnekler ise Avrupa köy evlerini anımsattı, resmen şirin ,sıcacık ama dokusu olan, yaşanmışlığı olan köy evleri....Kır evleri....

Ve daha fazla düşünmeden benim gibi romantik bir balık burcunun ruhuna en çok hitap eden stilin bu olduğunu anladım:) Sevdiceğimi ikna etmek zor olmadı çünkü gösterdiğim fotoları görünce oda direkt beğendi ve zaten hep geleneksel şeyleri daha çok sevdiğini söyledi....


Bu aralar bu tarz English home'un ülkemizde yaygınlaşmasıyla iyice moda oldu, herkeste çiçek böcek sevdası çıktı:)Çokta abartmamak gerektiğini düşünüyorum çünkü sonuçta bizler Avrupa daki evler gibi yüksek tavanlı, yüksek kapılı ,geniş salonlu evlerde yaşamıyoruz...


Country tarz için ipuçları ;

Öncelikle masif mobilya seçmek,
Beyaz ,krem mobilyalar ve özellikle eskitme mobilyalar...(Fransız stili için)
Doğadan ilham alan pastel tonlar (kesinlikle koyu kırmızı, koyu mor gibi tonlardan kaçmak gerek)
Evde bir yerlerde taze çiçek , yada koltukta minderde yada perdede çiçekli desen
Bir kuş kafesi objesi(kır evini yansıtması açısından, eşime mobilyaları aldıktan sonra bu tarz için kuş kafesi almamız şart diyince baya bir güldü, ama görüntü olarak benimde hoşuma gidiyor bulursam alacağım:))
gösterişli şamdanlar, uzun zarif mumlar, fenerler vs
ahşap objeler
tercihe göre bakır eskitme objeler
Şömine ,
duvara doğal taş örmesi
country ahşap saatler
ferforje objeler
dantel örtüler, güpürler (bu kısmını hayatta alamam, bu tarzın parçası olsada dantel bana göre değil!)
uzun kalın kumaş perdeler (ben başta yanlış tercih yapıp zebra perde seçtim, perdeden sınıfta kaldım maalesef:((
perde çiçekliyse halı düz olacak, halı desenliyse perde düz olacak...
oymalı kakmalı, rustik, patinalı vs mobilyalar (ne çok şey öğrenmişim dimi? :))
ahşap oymalı kapaklı mutfak dolapları
öz le kareli bölmeli cam kapaklı mutfak dolapları
hasır sepetler, ahşap objeler
geleneksel avizeler ve sarkıt avizeler (5-6 kollu olan)
geyik boynuzu yada hayvan başı (peahhh nasıl tanımlayacağımı bilemedim, böyle örnekler var fakat kesinlikle benim tarzım değil:)))
oymalı yada torna ayaklı koltuklar yada English home tarzı uzun bacaklı koltuklar (80 li yıllarda eminim çoğunuzun evinde bu uzun bacaklı koltuklardan vardı :)  bakınız
paçalı ,şirin koltuklar
chester diye tabir edilen düğmeli koltuklar (bana biraz fazla gösterişli geldi, sadece berjer lerde tercih ettim)
country stil abajur,
country stil dressuar


Country tarza asla uymayacak şeyler;

metal ,dijital objeler
raflı duvar üniteleri
cd lerin dışarlarda gözükmesi, cd dolapları vs
ses sistemi, hoperlorleri vs (bizde ne yazıkki ses sistemi var, country stili objeler arasında nasıl kapatacağız bilemiyorum, eşime kullanmayalım kablolar heryerde kötü gözükecek dedim ama bu konuda taviz vermedi maalesef:(((
çok yer kaplayan,öz le yan kol koyma yerleri çok kalın olan düz hatlı koltuk takımları
köşe takımları (şahsi fikrim)
dümdüz bacaklı yemek takımları, sehpa takımları
lake, parlak dümdüz kapaklı mutfak dolapları
düz hatlı, metal , modern avizeler
kısacası fazla dijital barındıran, fazla modern ve dokusu olmayan gelenekselliği yansıtmayan herşey

Örneklerime tek tek bakalım;
En üst resimde ve alt resimde benim favori country renklerim mavi-kahve ve krem var....Kahve zaten en çok doğa havasını veren renk....Mavi huzur veren renk....İkiside çok başarılı örnekler...Dikkat ederseniz dekoratif objeler dahil bu saydığım renkler dışına çıkılmamış, tüm tonlar uyum içerisinde...

 Bu resimde krem büfe size bahsettiğim mutfak dolapları tarzında kare bölmeli camları var, tüm objeler pastel tonlarda, koltuk ayakları ve yuvarlak sehpa ayakları işlemeli, adeta eski zaman filminin bir karesi gibi....Yaşanmışlık dolu bir ev....
 Bu örnek ise daha çok modern country stiline örnek, Kırmızı net bir renk bence kullanılmasa daha iyi, ama modern country de daha özgür davranabiliyorsunuz, kırmızı avize bence retro görüntüsü vermiş, gazete kağıdı desenli pufta aynı şekilde...Güzel bir karışım....
Country tarz bir mutfak, kadın iş  yaparken öküz başı üstüne düşse vay kadının haline:) gördüğünüz üzere hasır sepetler ön planda....Country mutfağa aslında ben turkuaz renginide çok yakıştırıyorum ama evimi yaptırırken o kadar uçamadım, yine klasiğe kaydım...Krem rengi yaptırdım dolapları... 

Sandalyeler ve masa yine yaşanmışlık dolu, zarif oymalı ayaklar, eskitme krem mobilya, ve herşeyin pastel tonda olmasıyla güzel bir örnek

 işte favori country mutfak rengime yakın bir mutfak.....su yeşili sanırım renk, ve bence country mutfağa çok yakışmış...Klasik Country mutfakta açık raflar, hatta tabak rafları bile mevcut fakat benim gibi dağınık iş yapmayı sevmeyen birine göre olmadığından ben azcık moderne kaçmayı tercih ettim:) Tabak rafları taaaa rahmetli anneannemin evini hatırlattı bana, onunda eski usul mutfağında mevcuttu, yani herşeyde eskiye dönüş söz konusu bu tarzda....
 İşte bahsettiğim kareli cam çerçeve detaylı country mutfak....İkea da bunun çok güzel bir örneği var ve uygun fiyat....Fakat sevdiceğim kalitesiz bulduğu için biz lokal bir yere yaptırdık....Birçok İkea ürünü kullanıp memnun olan var, benim önyargım yok, bence ordan ucuza maletmek daha akıllıca....


 Buda vanilya rengi country mutfak örneği....Cam kare dolap kapakları mevcut, hasır sepetler yine ön planda....
Buda beyaz country mutfak örneği....Ve bence beyaza mavi çok yakışıyor, biraz daha sahil evi tarzına kaçmak isteyenlere öneririm....Ben aynen bu şekilde yaptıracaktım fakat sevdiceğim maviye herşeyi uyduramayacağımızı söyleyince vazgeçtim....Maviyi kullanamayınca beyaz yerine daha pastel gözüksün diye kırık beyazı tercih ettim....

Diğer fotolara gelmeden önce ilham aldığım blogger arkadaşların evlerinden bahsetmek istiyorum....İlk ilham kaynağım kesinlikle GİZ!!!Giz Betwinus bloğunun üyesi ve kendine ait Giz'li teras bloğunda evinin tüm detaylarını yazmış, okumak isteyenler  ŞURADA görebilir....Giz in evinde herşey uyum içinde ve bence evi modern country tarzda....Yatak odası ise tam country tarzında....Ben önce çok aşırıya kaçmamak için modern country tarzından yola çıktım ama sonra kendimi birdenbire akut country tarzı içinde buldum:))) neye niyet neye kısmet, demekki ruhumda gelenekselliğe karşı bir açlık varmış...

Bir zevkli blogger daha tanıtmak istiyorum, tüm evini İkea mobilyalar ile tam country döşemiş ve ödül almış... White country house bloğunun sahibesinin evine şuradan bakabilirsiniz....Aşırı şirin bir evi var, gösterişten uzak ama sıcacık bir ev atmosferi oluşturmuş....




 Modern country tarzına sahil stilini çok yakıştırıyorum....Bende önce sahil stiline çok heveslendim ama sonra vazgeçtim, eğer aşırı country e kaçmak istemiyoranız sahil stili country tarza kaçabilirsiniz....Coastal homes mıobilya bu stilin öncüsü bence...Yukarda birkaç örnek verdim, daha ayrıntılı bakmak isteyenler için şuradan okuyabilirsiniz....



 Güzel bir yatak odası....Country stili yatak odasına inanılmaz yakışıyor....Counrty yatak odası için olmazsa olmaz şey duvar kağıdı.....Benim yatak odası takımım modern tarzda ama en azından arka fona duvar kağıdı ile azıcık şu romantik havayı yakalamak istiyorum ilerde:( ne romantik değil mi??? Kuş kafes detaylarına dikkatinizi çekerim, kuş olmazsa olmaz birşey demekki bu stilde:))) Sevdiceğim istemesede kesinlikle almam gerek!!

Buda bir iç mimar gözüyle renk ve kombinasyonlar, üstte kullanacağı tonları vermiş, altta koltukları çıkarmış...Gördğünüz üzere chester stili düğmeli koltuklar, pastel tonlar çok yakışıyor....Tıpkı doğadaki renkler gibi harika bir renk kombinasyonu...Yukardaki desenli örnekler koltuk minderi yada perde örneği olarak seçilebilir...

Sizlere country stilini çok ama çok başarılı bir şekilde yansıtmış diğer ilham kaynağım hometovisit blog sahibesinin evinden bahsetmek istiyorum...Evini gerçekten büyük bir özenle döşemiş..Eskitme oymalı mobilyalar, ahşap hakimiyeti, sıcak country stili mutfak, herşey mükemmel....Bana tek uymayan dantel örtüler oldu, ama onun evine çok ama çok yakışmış....Özellikle counry stili banyosuna bayıldım:) Merak edenler detaylara şuradan bakabilirsiniz...
son örneği özellikle mutfak alıntaşını göstermek için koydum....Bu stile en çok uyan tuğla tipi fayanslar bence....Ben çok aradım mutfağımı yaptırırken ama uygun rengi bulamadığımdan farklı bir model fayans seçtik....Heryerde son yılların modası aşırı abartı cam mozaik alıntaşı fayansları vardı....Ne hikmetse klasik fayans tedavülden kalkmış gibi darnadı gittiğimiz tüm seramikçiler....Cam mozaikler lake modern mutfaklara uyuyor birtek bence....Ben tuğla modeli isterken satıcılar "abla o modeller eskide kaldı size gösterişli cam modellerimizden" verelim diye kıskıs gülerek cevapladılar.....Kardeşim bende eskiye gitmek istiyorum sana ne? demek istedim ama yapamadım:....zevk benim değil mi?

Son olarak evini bu stil döşeyeceklere mobilya markalarından bahsedeceğim;

Sherwood mobilya: Bence en iyisi, öz le provincial modelleri, bir numara ama en tuzlusu:( biz direkt eledik... merak edenler bakınız
Bir araba fiyatına salonumu döşemek istemem ben şahsen!

Laura Ashley: İngiliz firması,İngiliz asaletini yansıtan tarz mobilyalar satıyorlar..Tahmin edersinizki Türkiye deki belli başlı mağazalarda oldukça tuzluya satıyorlar, ben en çokta soft renklerine bayılıyorum ama ithal ürüne bir ton para vermek bana çok mantıklı gelmedi...Sonuçta bizim mobilya standartlarımızda oldukça yüksek kalitede...merak edenlere


Coastal homes: modern country, estetik zarif tasarımlar....yukarda linki verdim....
Mudo concept (2. favorim, maalesef fiyatlar bize tuzlu geldi, aslında bazı parçalar indirim zamanları çok uyguna geliyor fakat tüm parçaları almaya kalkarsanız fiyat çok artıyor)
Kervan mobilya (3. favorim, mağazasına bakmanızı tavsiye ederim)
Tepe Home : Bazı country modelleri cidden güzel, kurumsal bir firma,kaliteli ve alınabilir fiyatlar, tavsiye ederim...

İkea:  Çok hoş modeller var, en uygun fiyata Country döşenebilecek marka diyebilirim...Biz sevdiceğimin ısrarlarıyla ordan almadık, biraz içimde kaldı:(
                                                                                                            Duayen Mobilya
Butik ev
Fidanlı mobilya
Baloğlu mobilya (Siteler Ankara'dan)
Koza home
Aksesuarlar için English Home, Mudo Concept, Laura Ashley ve Tepe Home

Gördüğünüz üzere sevdiceğimle çok kafa yorduk, hatta bir noktadan sonra o neredeyse benden daha çok bu stili algıladı ve bana daha uçuk modeller göstermeye başladı...:) Beni güzel yönlendirdi, ve ikimiz ortak birşeyler seçebildik sonunda....İlk kez hayatımda dekorasyona bu kadar vakit ayırdım ve kafa yorduğumu söyleyebilirim....Ve son olarak ev döşeme kesinlikle para işi değil, inanın tarz sahibi bir evi çok uygun fiyatlara maledebilirsiniz....Mesela eski takımınızı beyaza boyayabilirsiniz yada iyi bir marangoz bulup ona yaptırabilirsiniz, yada sadece dolap kapaklarınızın kulplarını eskitme country kulplarla değiştirebilirsiniz....Ben mesela country tarz portmanto bulamadım,özel yaptırsak çok pahalıya gelecekti,en sonunda çok alakasız kahverengi bir ahşap portmanto bulduk, kırık beyazını istedim ve ayrı kulp seçtim, eskitme bakır tarzda, henüz sipariş elimize geçmedi ama hayalimde tam country oldu:))) Country portmanto dolabı için pembegönlümsende blog sahibesinin portmantosuna göz atın derim; bakınız! (blog sahibesi çok zevkli ve evinin diğer bölümlerini bloğunda görebilirsiniz) Sadece bir koltuk şalı bile çok şey değiştirebiliyor....

Önemli olan evinizde sağlık mutluluk ve huzur içerisinde oturmanız, gerisi boş arkadaşlar....
sevgilerimle! :)


LAME




17 yorum:

  1. Hepsi çok güzel zor karar valla insanın birsürü evi olsada hepsini birine uygulasa. Evini çok merak ettim şimdi. Senin evdende fotoğraflar bekliyorum canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yaaa güzel olur:) Residence tipi bir daire alırsın modern döşersin, bahçeli alırsın country döşersin, Bodrum da ev alırsın sahil stili döşersin falan...Bu iş çok detaymış canım daha neler öğrendim neler:) eklektik stil var (modern, eski herşeyi karıştırarak oluşturulan stil) vintage stil (bunuda çok beğendim, dönemine ait eski klasik parçalar ve yaşanmışlığın max olduğu tarz), rustik endustriyel (E. bir ara bu tarzı istedi dekorasyon dergilerine bakarak, eskitme objelerin yanına ultra modern bir lamba kulanımı gibi, bir duvar sıvası yapılmamış gibi dökülüyor görüntüsündeyken yanına gıcır gıcır göz alıcı bir koltuk gibi çok enteresan bir stil) biz varya bir suru dekorasyon dergisi hatim ettik, ama çokta uçamıyorsun sonuçta evini döşerken, dediğin gibi çok zengin olup bir sürü evin olsa belki uçarsın:) inşallah gelince görürsün evin son halini, mobilyalar gelsin belki ev post'uda yapabilirim...öpuyorum!

      Sil
  2. Sizin esprili anlatım tarzınıza bayılıyorum ve sizi okumaktan büyük keyif alıyorum.Ben de country tarza bayılıyorum ve tam da bu tür şeyler araştırırken karşıma çıktı yazınız.Hazırladığınız bu post için çok teşekkür ederim,çok işime yarayacak.Yukarıdaki mail adresinden size ulaşabilir miyim?Sizinle tanışmayı ve deneyiminizden yararlanmayı çok isterim.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Emel'cim güzel yorumun için çok teşekkür ederim, inan bende post'larımı yazarken sizler kadar keyif alıyorum, olaylara komik yönüyle bakmak, okuyucuyla beraber gülebilmek benide çok mutlu ediyor gündelik streslerimizden kurtuluyoruz topluca:) lamevedore@gmail.com dan bana her tür sorunu sorabilirsin, memnuniyetle yardımcı olmaya çalışırım:) sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Yanıtınız için çok teşekkür ederim.En kısa sürede e-posta adresinize yazacağım.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. kuzucummm ben de yeni evimde vanilya dusunuyorum mutfagımı cok romantik bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vanilya yada kırık beyaz krem tonları cidden beyaza göre daha ağır ve daha romantik duruyor...Güle güle günlerde kullanırsın inşallah kuzucummm:))

      Sil
  6. Country mobilya bende cok seviyorum ama Coastal Homes markasından alışveriş yaparken iyice düşünün bence biz magdur olduk birçok insanda aynı durumda. Magdurların paylaşımlarının olduğu bir sitemiz var. http://www.coastalhomes-zedeler.com/
    Daha fazla sikayet okumak ve incelemek için http://www.sikayetvar.com/firma/detay/coastal-homes

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faydalı yorumunuz için çok teşekkür ederim, bize fiyatlar yüksek geldiği için oradan ürün almamıştık, iyikide almamışız...Oysaki showrromlarını gezerken gayet ciddi saygın bir kurum gibi gözüküyor....Coastalhomes zedeler in sitesine bakınca şok oldum, umarım daha geniş bir çevreye sesinizi duyurup daha fazla mağduriyetlerin olmasını engelleyebilirsiniz....

      Sil
  7. merhaba,mutfagimi nerede yaptirabilirim diye arastirirken bu posta rastladim mutfaginizi nereye yaptirdiginizi ogrenebilir miyim?lineadecorla gorustum fakat camli kismi lake harici calismadiklarini soylediler,lake de istemiyorum ne yapsam bilemedim:/

    YanıtlaSil
  8. Merhaba; ben İzmit'te oturduğum için mutfağımı Seta mutfak'ta yaptırdım. ( www.setamutfak.net ) Tavsiye ederim, biliyorsun country tarzda masif ahşap kullanıldığı için çok tuzluya patlıyor, İstanbul'daki firmalara göre daha ucuz, hatta sahibi Tolga bey İstanbul'dan çok müşterisinin olduğunu söyledi, daha uygun fiyat old için ona yaptırıyorlarmış...Orayla görüşebilirsin, verdiğim linkte yaptıkları işler var, inan fotodan bile daha güzel oldu, farklı bir boyama tekniği kullanıyorlar ve işin ehliler... Onun harici İkea dada aynı şekilde country mutfak modeli var, beyaz olanı birçok kişinin evinde gördüm, cidden inanılmaz şık duruyor ve sanırım lake old için dışarda yaptıracağın firmalardan daha ucuza geliyor...Benim eşim illa kaliteli olsun diye İkea dan istemedi, ön yargı işte, bana kalsa ordan yaptırırdım...Birde İstanbul da Erenköy /Bostancı tarafında Güneyliler yapı var, orada vitra ürünleri falan var ve mutfakta yapıyorlar...Bir modeli country ve inanılmaz şıktı...Orayada bakabilirsiniz...Ordaki dolap bizim Seta mutfakla hemen hemen aynı fiyata maloluyordu fakat lake idi, eşim lake istemediğinden biz Seta yı seçtik...Ama lake çok uygun fiyatlara maloluyor ve bence görüntü açısından pekte fark olmuyor,lake yaptıran komşularım var,diyorum görüntü aynı, keşke o kadar para vermeseydik diye, ekonomik durumunuza göre belirleyin ama illa masif olacak diyede kasmayın, lakelerde çok hoş duruyor...yeni evlisin galiba mutluluklar diliyorum:) keyifli işler bunlar:)

    YanıtlaSil
  9. vakit ayirip ayrintili cevap verdigin icin tesekkur ederim,evet 1,5 senelik evliyim kiradan kurtuluyoruz kismetse,ben kartaldayim dedigin iki yere de bakacagim ikea mutfagi bende arastirdim cok sikayet var benim de esim istemiyor :) tekrar cok tesekkurler
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. bence 3 numara country değil eklektik tarza yakın.. Bir ben sevemedim galiba su country tarzını

    YanıtlaSil
  11. Merhaba arkadaslar. www.hoshhome.co.uk/TR/ bir bakiniz. Country tarzi seyler bulursunuz, Turkcesi var, kargo ucreti sabit, fiyatlar uygun ve size bekliyoruz. Boyle yorumlar aldik http://kendimyapdiydim.com/country-tarzi-dekoratif-objeler-icin-yeni-kesif-hosh-home/ ;)

    YanıtlaSil
  12. Çok güzel bir yazı olmuş, resimlerde ki tasarımlarda bir harika paylaştığınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  13. cok guzel bir yazi! Bayildim. Bu sayfayi ben "tugla tipi fayans" aradigimda buldum. Bu yazi 2 yillik olsa da, hic bir sey degismemis... maalesef hala her yerde ayni tip fayans/mozaik satiliyor. Bir sey moda olsa da olmasa da ureticiler ve dagitim firmalar sadece tek tip taklit ile piyasayi yonlendiriyorlar. Aslinda ithalata ve/veya uretim maaliyeti baska fayanslar ile ayni olsa da bunlari inatla yapmiyorlar, satmiyorlar. Acaba son 2 yilda herhangi bir sekilde bunlarda bir yerlerde gorebildiniz mi? Tesekkurler, Zehra.

    YanıtlaSil

Çok Kıymetli Yorumlarınız...!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...