17 Temmuz 2014 Perşembe

2014 Güneş Kremlerim ve Güneşle Savaşma Yöntemlerim!!


Herkese merhaba! Bloğumuza çok uzun bir süre ara verdikten sonra tekrar karşınızdayım, bazı özel işlerim nedeniyle üzülerek ara vermiştim, ve şimdi hızlı bir şekilde aranıza döndüm...Sizleri çooooooook özledim:) Aslında ilk yayınıma çok sevdiğim arkadaşım Viva'nın mimiyle başlayacaktım ama çok özel bir mim olduğu için:) epey uğraşmam gerekecekti ben de şimdilik bugünlerde hepimize acil gereksinim duyduğu güneş kremi yayınıyla başlamaya karar verdim...

Bu hafta sonu tatile çıkacağım için güneş lekesi fobisiyle biraz korunmayı abarttım galiba:) ama herbir kremin farklı özelliği var inanın..

1.Bioderma photomax 50 ultra fluid:

Bu güneş koruyucusu bitmek üzere kıştan beri kullandım ve çok memnun kaldım...
Öncelikle fluid yapıda olduğundan çok akışkan ve sürmesi çok kolay.
Beyaz beyaz kalmıyor yüzde ve benim seçmemdeki en önemli özellik süper bir makyaj altı bazı olarak kullanabilirsiniz..Eğer ki makyajınızda fondöten sonrası hafif parlak bir bitiş istiyorsanız güneş kremi sonrası cildim iyice yumuşasın ve üzerine fondöten sürerken kolayca yayılsın istiyorsanız bu fondöten biçilmiş kaftan...
Sivilce yapmıyor,hassas ciltte sorun çıkarmıyor..

tek negatif özelliği bence fiyatına göre 40 ml az miktarda olması ve kolay bitmesi..

2.Bioderma photomax 50 ultra fluid (light) : Bu güneş kremini renksiz bioderma phptpmax tan çok memnun kaldığım için almıştım tek farkı renkli olması...Alırken amacım fondoten yerine bunu kullanmaktı ama çok memnun kalmadım çünkü light tonunu almama rağmen cildime epey bir koyu geldi, plajda fondöten gibi süreyim sıfır makyaj gözükeyim,bir yandan da  cildim eşit tonda gözüksün lekeler gözükmesin ""vayyy ne doğal güzellikte bir kız desinler" ve gizli sırrımı bir ben bileyim istedim:) ama olmadı...Hem kapatma özelliği çok iyi değil hem de rengi öyle kotu ve aşırı sarımsı ki, emin olun kilometrelerce öteden yapay cilt tonum kabak gibi ortaya çıkar o derece:)
israf olmasın diye ara ara kullanmaya çalışıyorum üzerine tonu nötrleyici bir pudra sürmek zorunda kalıyorum...Kısacası çok esmer değilseniz asla tavsiye etmiyorum, esmersenizde epey bir sarı benizliyseniz ancak doğal durur bilginize..

3.Obagi Sun Shield Broad Spectrum spf 50: love it love it love it!!!!!
Bu yaz aldığım ve çok sevdiğim senelerce aradığım güneş kremi diyebilirim...
Tamamen tesadüf bir şekilde eczane önerisiyle aldım ve bayıldım bu güneş kremine... Matlık istiyorsanız, güneş kremimi süreyim üzerine pudra bile sürmeden allık sürüp evden çıkayım diyorsanız bu sıcak yaz günlerinde aradığınız ürün bu diyebilirim..
Kişiden kişiye göre değişir ama ben en sıcak günlerde bile bu kremle akşama kadar cildimde parlama hissetmedim, sürerken beyaz kalmıyor, kolayca yayılıyor ve mat kalıyor, isterseniz üzerine fondoten sürün ekstra parlama vermiyor...85 ml olduğu için fiyatının hakkını fazlasıyla veriyor diyebilirim....

4. Solante pigmenta spf 50:

Yıllardır solante nin neredeyse her çeşidini denedim; acnes,antiox,pigmenta... Antiaging özellikteki antiox undan da çok memnun kalmıştım ,şu yazımda antiox hk da ve solante güneş kremlerinin genel özellikleri ile ilgili detaylı postumu okuyabilirsiniz..Solante birçok doktorun reçeteli yazdığı ve üst teknolojili (lipozom) ,etkili bir güneş kremi..Obagi den sonra bunu almamın sebebi bunu plajda obagi yi ise her daim makyaj yaparken kullanmayı planlamam...Obagiyi plajda kullanmak istemedim çünkü nemlendirici özelliği yok fakat solante aynı zamanda bakım yapıp nemlendirme özelliğine sahip.Plajda o kızgın güneşin altında yanımızda ne nemlendirici ne nem maskesi hiçbirşey olmuyor malum ve saatlerce tuzlu su güneş derken cilt çok yıpranıyor, ben birde uzun uzun denizde kalmayı çok seviyorum, denizden çıkıp iyice kurumuş hassaslaşmış cildime solante sürmek öyle iyi geliyor ki...Aynı zamanda nemlendirici sürmüş gibi hissediyorum, göz altına kullanmayın diyorlar ama ben gözaltıma da boynuma da bolca sürüyorum korkumdan...Çünkü biliyorsunuz GÜNEŞ CİLDİ KIRIŞTIRIYOR VE LEKE YAPIYOR!!!! Aslında 11-15 arası girmemek gerekiyor çok tehlikeli olduğu söyleniyor ama gitmişsiniz Marmaris'e Bodrum'a , katılmışsınız mavi yolculuğa, yanaşmış tekne akvaryum koyuna( her belde de akvaryum koyu mevcut malum:))"ay yok ben yüzemem bu berrak suda" mı diyeceksiniz, :) atacaksınız kendinizi elbet serin sulara:) valla ben o kadar keyfimden ödün veremem hiç kusura bakmasın uzmanlar, e o zaman da mecburen bu güneş kremlerini bolca boca edeceğim yüzüme:)

gelelim koruma meselesine....Yıllardır neredeyse her gübeş ürününü denedim, şu daha iyi koruyor bu iyi korumuyor diyemeyeceğim çünkü solante de dahi lekelerim arttı...Acı gerçek her sene lekeler katlanarak artıyor..:(

Önemli bir tüyo: Deneyimlerimle öğrendiğim bir tüyodan bahsedeceğim, yaz tatiline gitmeden cildinize çok aşırı soyucu peeling, kese gibi işlemler yaptırmayın çünkü tatil sonrası bir ton lekeniz artacağından şüpheniz olmasın...2 sene evvel bir yaz tatilimde daha ilk günden otelin spa'sına gittim, hatta oradaki kadınla tatilim sonunda yandıktan sonra son gün gelsem daha iyi olmaz mı diye belirtmeme rağmen kadın bana "asıl ilk gün hamam, kese uygulaması yapılırsa daha homojen güzel bronzlaşırsınız "dedi ve kadına güvenip denize girmeden spa ya gittim:(( Orada bastıra bastıra kese yapıldı hamam sonrası ve ne kadar masajdan falan keyf alsamda tatil sonu lekeler beni gittiğime bin pişman etti...Ve o tatilde  kendimi öyle iyi korudum ki, solante kullanmama rağmen her deniz çıkışı unutmadan sürmeme rağmen hayatımda ilk kez deniz sonrası bu derece büyük ve kötü derecede lekelerim meydana gelmişti:((( Kışları bu lekelerim azalıyor ama yazları aynı lekeler zortluyor ne yazık ki...Siz siz olun tatile gitmeden evinizde dahi keseyi bırakın bence peeling bile yapmayın...

Tatil dönüşü lekelerinizle istediğiniz gibi savaşırsınız ,hiç dokunmayın cildinize tatil boyunca demedi demeyin güzeller!

2.tüyo: Göz altları için güneş gözlüğü güneş kreminden bile etkili koruyormuş bunu bir uzmandan duymuştum, yani anlayacağınız göz altına özel en baba spf li ürün sürseniz bile hiç bir şey sürmeden sadece güneş gözlüğü korumasıyla göz altlarınız daha emin ellerde olacaktır...ben gene de hem krem süreyim hem gözlüklerimi takayım ne me lazım:))))

Şimdilik benden bu kadar, yaz tatilinde ne yazık ki post yazamayacağım ama beni instagram hesabımdan takip edebilirsiniz; @efilsltn

dönüşte bol bol tatilli postlarla aranızda olacağım, hazır olun:)

bol bronzlaşmalı, az lekeli tatiller dilerim:)

LAME














1 yorum:

  1. tatlim bak bu postumda http://vivamakyaj.blogspot.de/2014/05/pigment-lekeleri-lazer-oncesi-ve.html aciklamistim, bendede leke sorunu oldugu icin bayagi bir arastirmalarim var bu konuda yilllardir ve maalesef bazi günes kremlerin kendisi (!!!) leke yapiyor. Sen korusun diye sürüyorsun ama icindeki bazi maddeler hormonlu oluyormus ve onlar bazi kadinlarda leke yapiyormus, Drugstore ürünlerin nerdeyse hepsinde var ve clinique gibi markalarda bile! codecheck.info sayfasindanda ürünlere bakabilirsin, icerinde kötü seyler varsa kirmizi gösteriyor,
    Ben Daylong Extreme 50+ kullaniyorum bir kac aydir ve cok memnunum, hafif lekelerim var ama onlar icin tekrar lazer yaptiracagim sonbaharda, kremi hem göz altlarimada sürebiliyorum rahatlikla, beyaz yapmiyor, kokusu cok hafif ve normal, sivilce yapmiyor vs. Tavsiye ederim.

    YanıtlaSil

Çok Kıymetli Yorumlarınız...!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...